Outlook 2013

Hier vind je hoe je e-mailaccounts gebaseerd op je domeinnaam in Outlook 2013 kunt instellen om e-mail van de Baptisten Gemeente Steenwijk-server te ontvangen en te lezen. Outlook is onderdeel van het pakket Microsoft Office 2013.

Instellen

1. Als je Outlook voor de eerste keer opstart, dan krijg je een welkomstvenster te zien. Klik in dit venster op ‘Volgende’. Vervolgens krijg je de keuze om een account te configureren. Klik hier op ‘Ja’ en dan weer op ‘Volgende’

Als je Outlook al eerder hebt gebruikt, dan ga je naar ‘Bestand’ en klik je op ‘Account toevoegen’

2. Kies voor ‘Handmatige instelling of extra servertypen’ en klik op ‘Volgende’

3. Bij ‘Service Kiezen’ selecteer je ‘POP of IMAP’. Klik opnieuw op ‘Volgende’.

4. Vul de gevraagde gegevens in:

Naam: je eigen naam
E-mailadres: het e-mailadres wat voor je is aangemaakt.
Type account: IMAP 
Server voor inkomende e-mail: mail.antagonist.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.antagonist.nl
Gebruikersnaam: het e-mailadres dat voor je is aangemaakt
Wachtwoord: het bijbehorende wachtwoord

5. Klik vervolgens op ‘Meer instellingen’.
6. Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’. Zet een vinkje bij ‘Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ en kies daar voor ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail’

7. Ga daarna naar het tabblad ‘Geavanceerd’.

Inkomende e-mail (IMAP) (indien zichtbaar): kies achter ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ voor ‘SSL’. Het poortnummer veranderd automatisch naar 993.

Uitgaande e-mail (SMTP): kies achter ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ voor ‘SSL’. Pas handmatig het poortnummer (één regel erboven) aan naar 465 (of 587 als je TLS in plaats van SSL kiest).

7. Klik op ‘OK’ om de instellingen te bevestigen. Klik daarna op ‘Volgende’.

De instellingen worden nu getest. Als er geen problemen gevonden zijn, dan zal je mailbox in beeld komen.